vineri, 29 iulie 2011

Platoul Padina


Nici nu stiam ca exista acest platou. Domnul proprietar al vilei, ne-a propus excursia, explicandu-ne ca este o plimbare deosebita. Ce nu inteleg eu, cum pot sta atatea frumuseti atat de ermetic ascunse de privirile romanilor. Cand am vazut drumul de acces am inteles. Se intra prin Sinaia, pe Calea Moroieni (atentie, nu exista niciun indicator), ajunsi la baza muntelui faci dreapta, pe DN71 (spre Targoviste, dar numai bornele kilometrice iti dau de inteles), dupa 7 km de la Sinaia se face iar dreapta, pe langa Cabana Cuibul Dorului pe DJ713. Acest drum era pamant si piatra, pe el circulau doar masinile armatei si de aceea zona era greu accesibila. Acum drumul este asfaltat o buna parte si se pare ca zona urmeaza sa se dezvolte. Din DJ713 (care conduce la Cabana Piatra Arsa si de acolo la Cabana Babele pe jos), la un moment dat trebuie virat inca o data, pe DJ714 care face legatura cu Pestera Ialomita (minune, aici exista indicatoare dar se termina asfaltul). Pe drum poti admira Cheile Zanoagei, Lacul Bolboci, Grota Ursului, Cheile Tatarului, Pestera Ialomitei. O harta a zonei pe care se pot vedea si traseele turistice si marcaje am gasit la:
http://www.turismdevis.ro/harta.php?img=bucegi.jpg.
Tot drumul este superb, dar pe mine m-au lasat fara cuvinte Lacul Bolboci si Pestera Ialomitei. Lacul este deosebit de limpede si imprumuta culoarea celui care se oglindeste in apele sale (e verde ca padurea sau albastru ca cerul). In pestera e racoare si umiditate, picura apa din tavan si respiratia noastra calda se transforma intr-un abur usor. Pestera este ingrijita de calugarii de la Manastirea Ialomicioarei, poti sa te plimbi in siguranta pe traseu luminat si amenajat strictul necesar (sunt trepte de lemn care usureaza accesul) si este singura pestera in care eu personal am intrat pana acum (si prin care m-am plimbat vreo ora fara sa ma plictisesc). Dar stiu ca mai sunt locuri care trebuiesc "cercetate", spre exemplu Cheile Zanoagei si abia astept concediul viitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu